دسته بندی ها

گام بلند دماوند در خودکفایی و تولید بیش از 100 قطعه صنعتی

گام بلند دماوند در خودکفایی و تولید بیش از 100 قطعه صنعتی

صرفه‌جویی ارزی یک میلیون یورویی در شرکت دماوند انرژی عسلویه

رییس تعمیرات و نگهداری شرکت دماوند انرژی عسلویه گفت: این شرکت علی رغم تحریم ها و امتناع کشورهای خارجی از فروش قطعات صنعتی، با کمک شرکت های دانش بنیان و مختصصین داخلی، اقدام به تولید بیش از 100 قطعه صنعتی کرده و بیش از یک میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت دماوند انرژی عسلویه، مهندس مسعود معتمدی از آخرین اقدامات انجام شده در اداره تعمیرات این شرکت گفت و اظهار داشت: علی رغم تحریم های ظالمانه و امتناع شرکت های خارجی از ارائه قطعات و نقشه های ساخت آن ها، شرکت دماوند با همکاری شرکت های سازنده داخلی و توان متخصصین اداره تعمیرات، انواع قطعات مورد نیاز صنعتی را بومی سازی و تولید کرد.

معتمدی از بومی سازی و ساخت بیش از 100 قطعه صنعتی در شرکت دماوند خبر داد و افزود: بخش عمده ای از قطعات مورد نیاز واحدهای نیروگاهی، آب و آبگیر، ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، ایستگاه‌های آتش نشانی بومی سازی شد و این شرکت توانست گام بلندی در جهت به حداقل رساندن وابستگی به خارج از کشور بردارد.

وی تامین به موقع قطعات یدکی و پشتیبانی از تولید مستمر را از وظایف اصلی این اداره دانست و گفت: با بهره گیری از نیروی های متخصص و خبره در کنار پیمانکاران توانمند و با سابقه در صنعت، برنامه ریزی لازم جهت تعمیرات دوره ای و اضطراری در دستور کار است.

معتمدی با اشاره به اینکه استمرار تولید و تامین خوراک پتروشیمی های فاز دو عسلویه، رسالت اصلی شرکت دماوند است افزود: خارج کردن واحدها و فازهای دماوند برای انجام اورهال های کلی امکان پذیر نیست و بصورت تک واحدی و ودر شرایط اضطراری صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نیاز شبکه توزیع سراسری به برق در فصل سرما، برنامه ریزی لازم برای انجام اورهال دو واحد نیروگاه برق و بخار این شرکت در زمستان امسال انجام شده است تا این مجتمع در تابستان سال آینده بتواند با توان حداکثری به تولید ادامه دهد.

وی گفت: با توجه به اهمیت ایستگاه تقلیل فشار گاز، از سال ۱۳۹۷ تاکنون و بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته در RUN های ایستگاه، قطعات مصرفی و مورد نیاز خطوط و تجهیزات ایستگاه گاز شرکت دماوند بومی سازی و قطعات ساخت داخل، جایگزین موارد مشابه خارجی شد.

مهندس معتمدی با اشاره به اینکه با بومی سازی قطعات، بیش از یک میلیون یورو صرفه جویی ارزی در دماوند انجام شد خاطر نشان کرد: با بهره گیری از توان مهندسین شرکت دماوند، موفق شدیم تمامی قطعات پمب های واحدهای آب و نیروگاه را با روش مهندسی معکوس، بومی سازی کنیم.

رییس تعمیرات و نگهداری شرکت دماوند افزود: برنامه ریزی های لازم جهت ارتقا و تجهیز کارگاه در دستور کار شرکت است تا در آینده نزدیک سایر قطعات مورد نیاز واحدهای متخلف ساخت و تامین شود و گام های مثبتی در راستای عدم وابستگی به کشورهای خارجی برداشته شود.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است