آخرین اخبار

بدهی شرکت‌های فاز دو به قبوض گاز آن ها منتقل شد / عدم پرداخت مطالبات دماوند باعث چالش‌ در فاز دو پتروشیمی‌ها می‌شود

به گزارش روابط عمومی دماوند، دکتر محمدرضا مهرافشان مدیرعامل شرکت دماوند انرژی عسلویه در مجمع عادی عمومی سالیانه این شرکت اظهار داشت: دماوند انرژی با سرمایه گذاری نزدیک به ۳ میلیارد یورویی در سه فاز طراحی شده که فاز یک آن تکمیل، فاز دو در دست ساخت و فاز سه آن با توجه به گسترش و احداث سایر پتروشیمی های منطقه پارس در دستور کار قرار می گیرد.

دکتر مهرافشان با بیان اینکه فاز دو دماوند با پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصدی همراه است افزود: توربین ۵ و ۶ نیروگاه گازی، ترین دوم واحد پساب، یونیت سوم واحد هوا، واحد تصفیه آب، واحد آفسایت، ساختمان اداری و … از جمله مهم ترین پروژه های در دست ساخت دماوند است.

وی با اشاره به اینکه عمده بدهکاران دماوند از شرکت های متانولی فاز دو است افزود: متاسفانه سود فروش شرکت های متانولی به تناسب بازارهای جهانی کاهش یافته و با توجه به اینکه بخش عمده ای از شرکت های دریافت کننده خوراک، از مجتمع های متانولی است، این شرکت ها در پرداخت یوتیلیتی و بازپرداخت بدهی ها خود دچار مشکلات شدند.

مهرافشان با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات دماوند باید در اولویت اصلی شرکت های فاز دو باشد گفت: در صورت عدم پرداخت مطالبات از سوی شرکت های فاز دو، دماوند با بحران تامین نقدینگی مواجه شده و علی رغم عدم تکمیل به موقع پروژه ها، برای انجام اورهال های اضطراری و تامین قطعات واحدهای متنوع خود با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: اختلال در تولید یوتیلیتی دماوند، پتروشیمی های فاز دو را با مشکل مواجه کرده و گاها برخی از شرکت ها نسبت به تامین به موقع یوتیلیتی و قطع آن ابراز گلایه مندی کرده که این ناشی از بدعهدی آن ها در پرداخت مطالبات است.

وی با اشاره به اینکه عدم پرداخت گازبها توسط برخی از شرکت ها، دماوند و سایر مجتمع های فاز دو را با چالش جدی روبرو کرده است خاطر نشان کرد: تفکیک قبوض گاز برای پتروشیمی ها انجام شده و تنها دو پتروشیمی هنگام و بوشهر مانده که در مراحل پایانی است.

دکتر مهرافشان خاطر نشان کرد: بدهی های انباشته پتروشیمی بابت گازبها از تعهد دماوند خارج شده و در قبوض گاز هر پتروشیمی وارد خواهد شد و دیگر شرکت گاز استان بوشهر دماوند با خود شرکت های بدهکار، طرف حساب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بدهی شرکت های پتروشیمی ها به دماوند بابت دریافت یوتیلیتی و خوراک قسط بدنی شده است تاکید کرد: شرکت های پتروشیمی نسبت به پرداخت بهای خدمات یوتیلیتی و خوراک اهتمام جدی تری داشته باشند تا شاهد ضررهای مالی برای خود و دماوند نشوند.

مدیرعامل شرکت دماوند انرژی عسلویه در پایان تاکید کرد: تکمیل پروژه های بویلر چهار و پنج نیروگاه گازی، ایستگاه شماره 3 ذخیره و پمپاژ آب آتش نشانی و پست شماره ۳ برق، احداث واحد سوم تصفیه پساب صنعتی و اجرای خطوط یوتیلیتی و خوراک و محصولات در نیمه غربی آفسایت از برنامه های آتی شرکت دماوند می باشد.

گفتنی است مجمع عادی عمومی سالیانه با حضور نمایندگان سهام داران، اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، بازرس و حسابرس قانونی و جمعی از مدیران دماوند در تاریخ شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۳ در دفتر مرکزی شرکت دماوند انرژی برگزار شد.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید