آخرین اخبار

اورهال توربین دو گازی نیروگاه دماوند انرژی

اورهال توربین دو گازی نیروگاه

اورهال توربین دو گازی نیروگاه دماوند انرژی

سرپرست مجتمع دماوند انرژی عسلویه خبر داد: واحد HRSG و توربین شماره دو نیروگاه برق و بخار دماوند انرژی در راستای رفع مشکلات و تعویض قطعات معیوب و پایداری تولید در فصل گرما به مدت 45 روز وارد عملیات تعمیرات اساسی شد.

به گزارش روابط عمومی دماوند، مهندس سعید چهرازی از آغاز تعمیرات اساسی واحد دو نیروگاه برق و بخار شرکت دماوند انرژی خبر داد و افزود: پس از اتمام تعمیرات اساسی موفق واحد یک نیروگاه دماوند، برنامه ریزی لازم جهت تعمیرات اساسی واحد HRSG و توربین دو نیروگاه برق و بخار نیز در دستور کار قرار گرفت که از روز شنبه 22 اردیبهشت ماه تعمیرات شروع شد.

مهندس چهرازی با اشاره به اینکه طبق زمان بندی انجام شده، تعمیرات اساسی در بازه زمانی 45 روزه انجام می شود گفت: قطعات، تجهیزات و ابزارهای لازم برای انجام این تعمیرات با اتکا بر توان داخلی و ظرفیت های داخل کشور در شرکت دماوند تامین شده و توسط مهندسین ایرانی شرکت، عملیات تعویض و تعمیر قطعات توربین برق و بخار انجام می شود.

وی افزود: توربین شماره دو نیروگاه دماوند تاکنون 60 هزار ساعت تولید را سپری کرده و اکنون آماده تعویض و تعمیر قطعات بر روی قسمت های کمپرسور، ژنراتور، توربین و … است.

وی با تاکید براینکه تولید پایدار برق در نیروگاه دماوند ادامه دارد خاطرنشان کرد: با افزایش تولید برق در واحد یک و سه نیروگاه دماوند، کمبود برق ناشی از خاموشی توربین دو جبران شده و در این بازه زمانی، مشکلی در ارائه خدمات و تامین برق مجتمع های پتروشیمی فاز دو نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: تعمیرات اساسی برای کاهش آسیب ها و حوادث ناشی از معایب سیستم و خرابی دستگاه ها است که از ورود خسارت به تجهیزات حساس و گران قیمت نیروگاه جلوگیری شده و تولید پایدار حفظ شود.

سرپرست مجتمع دماوند انرژی افزود: انشاالله با حمایت های همه جانبه دکتر مهرافشان مدیرعامل شرکت و تلاش شبانه روزی همکارانم در مجتمع دماوند و نظارت مستمر واحدهای مختلف، عملیات تعمیرات اساسی بدون حادثه و با موفقیت به اتمام برسد و شاهد تولید حداکثری و پایدار در فصل گرما باشیم.

مهندس چهرازی در پایان خاطر نشان کرد: با اتمام تعمیرات اساسی توربین شماره دو نیروگاه دماوند، بخشی از برق تولیدی از طریق پست 400 کیلوولت به شبکه سراسری تزریق می گردد.

 

 

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است