آخرین اخبار

رییس خدمات فنی دماوند انرژی:نظارت بر مراحل مختلف تعمیرات اساسی توربین دو نیروگاه

رییس خدمات فنی دماوند انرژی:

نظارت بر مراحل مختلف تعمیرات اساسی توربین دو نیروگاه / آزمایشگاه دماوند یکی از مجهزترین ها در منطقه است

به گزارش روابط عمومی دماوند، مهندس بهزاد هاشمی، رییس خدمات فنی شرکت دماوند انرژی از رسالت بزرگ کارشناسان این واحد در یوتیلیتی بزرگ دماوند گفت و اظهار داشت: مهندسی فرآیند و کنترل تولید، مهندسی عمومی، مديريت انرژی و بازرسی فنی و آزمایشگاه، از اداره های زیر مجموعه خدمات فنی است که وظیفه خطیر نظارت را بر عهده دارند.

مهندس هاشمی با اشاره به اینکه سنجش، نظارت بر کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، بررسی و تایید اصلاحیه های فنی درون سیستم  و صدور دستور کارهای مهندسی برای واحدهای عملیاتی از وظایف اصلی خدمات فنی است افزود: ارایه خدمات فنی به واحدهای تعمیرات و بهره برداری با هدف تداوم چرخه تولید پایدار خوراک و یوتیلیتی در دماوند انجام شده تا خللی در تولید سایر مجتمع های فاز دو پتروشیمی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه اداره مهندسی فرآیند و کنترل تولید، نظارت جدی بر توازن تولید و فروش را در شرکت دماوند دارد افزود: پایش واحدهای بهره برداری، ارائه دستورالعمل های مهندسی جهت رفع نواقص و بهبود شرایط تولید از جمله اقداماتی است که به جد در دستور کار کارشناسان این اداره قرار دارد.

مهندس هاشمی با بيان اينكه یکی از مهمترین رسالت های اصلی واحد خدمات فنی، پشتیبانی فنی و تخصصی از واحدهاي بهره برداری و تعمیرات است گفت: بر اساس فرآيند TSR، شرایط و راه های ارتقای واحدهای تولیدی مجتمع پایش و نواقصات رفع می شود و خروجی این تصمیمات منجر به انجام تغییرات در واحدهای در حال تولید و یا اضافه کردن نیازها و تجهیزات جديد است كه تعریف و تكميل پروژه های جدید، یکی از مهمترین وظایف اداره مهندسی عمومی به عنوان یکی از چهار بال واحد خدمات فنی است.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی های دوره ای از واحدهای صنعتی دربخش مکانیک، دوار، برق و ابزار دقیق از دیگر اقداماتی است که در دستور کار واحد بازرسی فنی است و با رفع موانع موجود و ارائه راهکارهای نوین نگهداری و تعمیرات تجهیزات، به بهبود تولید کمک می کند.

وی با بیان اینکه واحد آزمایشگاه دماوند یکی از مجهزترین آزمایشگاه های واقع در منطقه پارس است افزود: کنترل کیفیت واحدهای بهره برداری، انجام تست های شیمیایی، بررسی کیفیت مواد مصرفی و محصول تولیدی در واحدها به صورت روتین و غیر روتین و مطابق برنامه مدون در آزمایشگاه انجام می گیرد.

وی در ادامه افزود: آزمایشگاه دماوند مجهز به بهترین و به روزترین دستگاه های سنجش در منطقه است و تست مواد شیمایی برخی از پتروشیمی ها و شرکت های واقع در فاز دو پتروشیمی ها نیز در آزمایشگاه دماوند انجام می گیرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: آزمایشگاه شرکت دماوند در مراحل پایانی اخذ مجوز ISO 17025 است که یکی از پایه های اصلی آزمایشگاه های صنعتی برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت می باشد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقا سطح سلامت و محیط زیست منطقه یکی از اولویت های اصلی شرکت دماوند است خاطر نشان کرد: کنترل پساب صنعتی و انجام تست های آزمایشگاهی بر روی مواد پساب صنعتی، یکی از مهم ترین اقداماتی است که با حساسیت بالا انجام می گیرد.

رییس خدمات فنی دماوند، مشارکت در ساخت پروژه های شرکت را یکی دیگر از ماموریت های این واحد دانست و افزود: بررسی و اعلام نیاز پروژه های در دست ساخت و رفع مشکلات و نقص های گذشته متناسب با شرایط عملیاتی موجود و استفاده از علوم به روز در پروژه های جدید در جهت بهبود عملکرد واحدهای مختلف شرکت هدف اصلی این واحد است.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت در اصلاح طراحی پروژه های طرح RO، DM، پکیج 350 مترمکعبی RO، مخازن نیتروژن و اکسیژن مایع و پروژه فاز دو پساب از جمله طرح های در دستور کار واحد خدمات فنی دماوند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحد خدمات فنی نظارت و مشارکت در تعمیرات اساسی توربین دو نیروگاه گازی دماوند را بر عهده دارد افزود: بازرسی تجهیزات و قطعات و صدور دستور کار در مراحل دمنتاژ و منتاژ اورهال نیروگاه توسط کارشناسان این واحد، در کنار واحد تعمیرات شرکت در دست انجام است.

مهندس بهزاد هاشمی با اشاره به اينكه با تلاش اداره مديريت انرژی در حال دريافت گواهينامه ايزو 50001 در حوزه انرژی هستيم گفت: کنترل و محاسبه میزان مصرف انرژی در واحدهای مختلف عملیاتی  شركت در راستای اهداف کلان کشور و اتخاذ راهکارهایی جهت مطابقت میزان مصرف انرژی واحد‌های عملیاتی شركت با استانداردهای جهانی، در دستور كار اين واحد است.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است