آخرین اخبار

قسط بندی بدهی معوق پتروشیمی ها / برای پتروشیمی ها فاز دو قبوض گاز صادر می شود

به گزارش روابط عمومی دماوند، دکتر محمدرضا مهرافشان، مدیرعامل دماوند انرژی عسلویه از رفع چالش بازپرداخت بدهی های گاز خبر داد و اظهار داشت: شرکت دماوند انرژی وظیفه تولید یوتیلیتی و توزیع گاز و خوراک به مجتمع های پتروشیمی فاز دو منطقه پارس را بر عهده دارد و طبق قرارداد منعقد شده با شرکت گاز استان بوشهر، دماوند به عنوان طرف حساب مالی شناخته می شود و این رویه نادرست باعث شده بود که پتروشیمی ها نسبت به پرداخت گازبها و یوتیلیتی خود سهل انگاری کرده و دماوند با بدهی انباشته و چالش های متعدد روبرو شود.

دکتر مهرافشان با اشاره به اینکه قبوض گاز برای پتروشیمی ها صادر خواهد شد افزود: عمده بدهی های شرکت دماوند به شرکت ملی گاز، مربوط به پتروشیمی های دریافت کننده گاز می باشد و از بدو حضورم با نشست های متعدد با اداره گاز استان بوشهر و شرکت های فعال در فاز دو، جداسازی قبوض گاز برای پتروشیمی ها در دستور کار قرار گرفت که در مراحل پایانی است.

وی خاطر نشان کرد: پس از جداسازی قبوض گاز، شرکت های پتروشیمی مستقیما با شرکت ملی گاز طرف حساب شده و دیگر دماوند در این خصوص با چالش مالی مواجه نمی شود.

وی در خصوص نحوه وصول مطالبات چند همتی دماوند از پتروشیمی های فاز دو نیز گفت: بدهی های انباشته شرکت های پتروشیمی فاز دو بابت یوتیلیتی و سرویس های جانبی قسط بندی شده تا ضمن وصول مطالبات، سایر مجتمع های تولیدی منطقه نیز با چالش مواجه نشوند.

دکتر مهرافشان در پایان با تاکید براینکه ادامه روند تولید پایدار در منطقه هدف اصلی دماوند است تاکید کرد: یقینا اصلاح اصولی روند گذشته و وصول طلب های دماوند، در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نبوده و نیازمند همکاری و مشارکت سایر مجتمع های تولیدی فاز دو است.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است