آخرین اخبار

مدیرعامل دماوند انرژی: تامین پایدار یوتیلیتی، رسالت بزرگ دماوند است

مدیرعامل دماوند انرژی:

تامین پایدار یوتیلیتی، رسالت بزرگ دماوند است / قطار توسعه در دماوند انرژی شتاب می گیرد

به گزارش روابط عمومی دماوند، دکتر محمدرضا مهرافشان، مدیرعامل دماوند انرژی در نشست با مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت خانه های صمت، نیرو و سازمان برنامه و بودجه در محل سالن کنفرانس این شرکت اظهار داشت: شرکت دماوند به عنوان یوتیلیتی متمرکز فاز دو پتروشیمی های منطقه پارس در سه فاز طراحی، فاز یک آن در مرحله بهره برداری و فاز دو آن نیز در دست احداث است.

دکتر مهرافشان با اشاره اینکه احداث و تکمیل چندین طرح بزرگ در حوزه یوتیلیتی در دستور کار دماوند است افزود: هم اکنون 4 توربین در حال بهره برداری و توربین های 5 و 6 وبولیرهای بازیافت حرارتی (HRSG) 4 و 5 نیز در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه واحد دو پساب شرکت دماوند نیز با ظرفیت 150 مترمکعب در دست ساخت است گفت: واحد یک پساب دماوند با ظرفیت 130 مترمکعب پساب های صنعتی مجتمع های پتروشیمی فاز دو را جمع آوری و تصفیه می کند و نقش مهمی در راستای صیانت از محیط زیست منطقه ایفا می کند.

وی با بیان اینکه دو یونیت واحد هوای یک شرکت دماوند انرژِی در مدار تولید است افزود: یونیت سه این واحد در دست احداث است و دو یونیت واحدهوای دو شرکت نیز با سرمایه گذاری هلدینگ باختر به زودی وارد چرخه تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مالی شرکت های فاز دو منطقه پارس، دماوند را با چالش مواجه کرده است افزود: این شرکت ها به تازگی وارد مرحله بهره برداری شدند و با چالش پرداخت مطالبات و وام های بانکی مواجه اند و باعث شده در پرداخت بهای گاز و یوتیلیتی خود با مشکل مواجه شوند.

مدیرعامل دماوند انرِژی عسلویه خاطر نشان کرد: صدور فیش گاز به تفکیک هر پتروشیمی از سوی شرکت ملی گاز ایران در دستور کار است و به زودی وارد فاز اجرایی شده و عمده مشکلات دماوند بابت عدم پرداخت بدهی سایر شرکت ها، رفع می شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ تولید پایدار و تامین خوراک شرکت های فاز دو در اولویت کاری مدیران دماوند است افزود: اصلاح قانون پرداخت مطالبات ارزی بین شرکت ها و رفع مشکلات ارزی می تواند در پیش برد و تکمیل پروژه های در دست ساخت دماوند تحولی بزرگ ایجاد کند.

دکتر مهرافشان خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات حوزه انرژی مانند ناترازی گاز و بنزین ناشی از عدم اجرای بهینه سازی انرژی است که استارت آن در شرکت دماوند زده شده و به دنبال کاهش مصرف حامل های انرژی در بخش های مختلف تولیدی و عملیاتی شرکت هستیم.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است