آخرین اخبار

مدیرعامل دماوند انرژی عسلویه: تزریق بالغ بر ۵۸۷ هزار مگاوات برق توسط دماوند انرژی به شبکه سراسری

نیروگاه برق و بخار شرکت دماوند انرژی

مدیرعامل دماوند انرژی عسلویه:

تزریق بالغ بر ۵۸۷ هزار مگاوات برق توسط دماوند انرژی به شبکه سراسری / تعمیرات اساسی در دماوند با بهره گیری از دانش و تخصص داخلی

به گزارش روابط عمومی دماوند، دکتر محمدرضا مهرافشان مدیرعامل دماوند انرژی عسلویه با اشاره به اینکه عملیات تعمیرات اساسی توربین دو نیروگاه برق دماوند  این شرکت در مراحل پایانی است اظهار داشت: توربین دو نیروگاه پس از ۶۰ هزارساعت کارکرد از ۲۲ اردیبهشت ماه وارد برنامه ۴۵ روزه تعمیرات اساسی شد.

دکتر مهرافشان با بیان اینکه تا امروز ۱۱ هزارنفر ساعت کارکرد در اورهال توربین دو به ثبت رسیده است افزود: با تلاش شبانه روزی همکارانم در واحدهای مختلف عملیاتی و ستادی و تجربه های موفق اورهال توربین یک، خوشبختانه سه روز از برنامه ریزی صورت گرفته جلو هستیم و در تلاشیم زودتر از زمان پیش بینی شده، واحد وارد مرحله بهره برداری شود.

وی با تاکید بر اینکه اورهال توربین دو خللی در تولید و تامین پایدار برق شرکت های ذینفع نداشته است گفت: قطعات، تجهیزات و ابزارهای لازم توسط شرکت های داخلی تامین و عملیات تعمیرات اساسی توسط متخصصین ایرانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون شرکت دماوند انرژی بالغ بر ۵۸۷ هزار مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق کرده است افزود: دماوند در کنار تامین برق مجتمع های فاز دو پتروشیمی های عسلویه به عنوان رسالت اصلی خود، در مواقع نیاز بخشی از برق مورد نیاز شبکه سراسری را از طریق پست ۴۰۰ کیلوولت تامین می کند.

مدیرعامل دماوند انرژی خاطر نشان کرد: در فصل تابستان بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگاوات برق در ساعت از طریق ۴۸ دکل مرتفع تلسکوپی و مشبک به طول ۱۹ کیلومتر با عبور از مناطق صعب العبور کوهستانی به کلیدخانه شهر گله دار منتقل می شود تا نقشی مهم در پایداری شبکه برق کشور در فصل گرما داشته باشد.

دکتر مهرافشان بیان کرد: با توجه به راه اندازی مجتمع های پتروشیمی جدید در فاز دو منطقه پارس، عملیات احداث توربین ۵ و ۶ نیروگاه برق و بخار دماوند آغاز شده و با بهره برداری از آن، ۳۶۰ مگاوات برق به ظرفیت تولید شرکت افزوده می شود.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است