آخرین اخبار

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی: دماوند افتخار صنعت پتروشیمی کشور است

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

دماوند افتخار صنعت پتروشیمی کشور است / صنعت پتروشیمی در تامین برق به استقلال می رسد

به گزارش روابط عمومی دماوند، دکتر بیژن چگینی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بازدید از شرکت دماوند اظهار داشت: دماوند یکی از شرکت های مهم و استراتژیک در کشور است که به واسطه نوع فعالیت خود از ویژگی های خاصی برخوردار است و فعالیت در دو حوزه بهره برداری و پروژه اهمیت بالای کار در این یوتیلیتی متمرکز را می رساند.

دکتر چگینی با تاکید بر اینکه تولید پایدار خوراک و یوتیلیتی در اولویت اصلی مدیران دماوند است افزود: رسالت سنگینی بر دوش مدیران دماوند است و به عنوان یوتیلیتی متمرکز فاز دو پتروشیمی ها، نقش مهم و راهبردی در تولید و فعالیت سایر مجتمع های پتروشیمی عسلویه ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه دکتر مهرافشان از مدیران باسابقه در حوزه صنعت پتروشیمی و بازرگانی است افزود: با توجه به وسعت دماوند و حجم بالای پروژه های در دست احداث این شرکت، در آینده نزدیک شاهد درخشش و اقدامات موثری از مدیرعامل آن خواهیم بود.

وی دماوند را یکی از افتخارات صنعت پتروشیمی کشور دانست و خاطر نشان کرد: شرکت دماوند انرژی درعسلویه و فجر انرژی در بندر ماشهر، علاوه بر تولید و تامین برق مورد نیاز بخش بزرگی از مجتمع های پتروشیمی، بخشی از برق سراسری کشور را نیز تامین کرده و در فصل تابستان به شبکه توزیع برق کشور کمک می کنند که لازم است این تعاملات دوسویه باشد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بخش عمده ای از مجتمع های پتروشیمی از نیروگاه های دماوند، فجر و مبین برق دریافت می کنند و تنها نزدیک به 201 مگاوات برق توسط صنایع کوچک پتروشیمی ها از شبکه سراسری برق دریافت می کنند که با برنامه ریزی صورت گرفته، در آینده نزدیک صنعت پتروشیمی در تامین برق به استقلال رسیده و از شبکه سراسری برق دریافت نخواهد کرد.

چگینی با اشاره به اینکه خاموشی های ناگهانی برق و گاز ضررهای هنگفتی را به پتروشیمی ها وارد می کند افزود: خاموشی واحدها در برخی از پتروشیمی ها باید با هماهنگی قبلی باشد و قطع ناگهانی گاز و برق تاکنون آسیب های جدی به تجهیزات برخی از آن ها وارد کرده و شرکت ملی گاز و توزیع برق، نباید مجتمع های صنعتی را به مثابه مشترکین خانگی در نظر گرفته، چرا که قطع چندساعته گاز می تواند باعث آسیب های جدی به دستگاه ها شود و روند تولید را با وقفه چند روزه مواجه کند.

وی در پایان خواستار رفع برخی از مشکلات ارزی در صنعت پتروشیمی کشور شد و گفت: طبق بخشنامه بانک مرکزی، پرداخت مطالبات ارزی بین شرکت های غیرهلدینگ با موانعی روبرو است که نیاز است با توجه به نیاز برخی از شرکت های پتروشیمی به ارز در جهت ساخت و تکمیل پروژه ها، این قانون اصلاح و شرکت های ذینفع، متضرر نشوند.

گفتنی است دکتر چگینی به همراه تعدادی از مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت خانه های صمت، نیرو و سازمان برنامه و بودجه از شرکت دماوند انرژی عسلویه بازدید کردند.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است