دسته بندی ها

آغاز اورهال توربین یک نیروگاه برق دماوند عسلویه

نیروگاه برق شرکت دماوند انرژی

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه گفت: عملیات تعمیرات اساسی توربین یک واحد برق و بخار شرکت در جهت رفع مشکلات، افزایش و پایداری تولید برق آغاز شد و طبق برنامه زمان بندی این اورهال در بازه زمانی ۴۵ روز به اتمام می رسد.

به گزارش روابط عمومی دماوند، مهندس غلامرضا یعقوب زاده از شروع تعمیرات اساسی توربین یک نیروگاه دماوند انرژی عسلویه خبر داد و اظهار داشت: بعد از پشت سر گذاشتن پیک گرما در تابستان و تامین بخشی از برق شبکه سراسری در کنار شرکت های تولیدی فاز دو، آماده سازی شرکت برای تولید حداکثری و پایدار در آینده، برنامه ریزی لازم برای تعمیرات دوره ای نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.

مهندس یعقوب زاده افزود: از روز چهارشنبه ۶ دی ماه، واحد HRSG و توربین شماره یک نیروگاه برق و بخار شرکت از سرویس خارج و وارد چرخه تعمیرات اساسی شد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مدت زمان اورهال این واحد ۴۵ روز پیش بینی شده است گفت: تمامی قطعات مورد نیاز توربین در داخل کشور ساخت و تامین شده و به دست متخصصان توانمند ایرانی، تعمیرات لازم انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه در این اورهال ۹۶ هزار نفر ساعت کارکرد پیش بینی شده است افزود: بخش های مختلف HRSG1 و توربین واحد یک بازدید و تعمیرات اساسی بر روی قسمت های گرم، کمپرسور، ژانراتور و … انجام می شود.

وی در ادامه گفت: این اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش معایب سیستم، تریپ های ناگهانی و آسیب های  غیرمترقبه به تجهیزات حساس و گران قیمت است تا به افزایش و پایداری در تولید کمک شود.

مدیر مجتمع شرکت دماوند با تاکید بر اینکه این اورهال خللی در روند تولید مجتمع های پتروشیمی وارد نمی کند خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته سه توربین دیگر نیروگاه با حداکثر ظرفیت در چرخه تولید می باشد و بر اساس تعهد شرکت، برق و بخار مورد نیاز پتروشیمی های فاز دو عسلویه به طور کامل تامین می شود.

وی افزود: علی رغم از سرویس خارج شدن توربین یک نیروگاه، شرکت دماوند در وضعیت فعلی، ظرفیت انتقال برق به شبکه سراسری را نیز دارا می باشد که نشان از برنامه ریزی دقیق و توانایی بالای دماوند در شرایط بحرانی دارد.

مهندس یعقوب زاده در پایان گفت: انشالله با برنامه ریزی صورت گرفته و با تمرکز، هماهنگی و انسجام کامل بین کلیه واحدهای مختلف، مهمترین عملیات تعمیرات اساسی شرکت را بدون حادثه و با موفقیت در زمان پیش بینی شده به اتمام برسانیم.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است