دسته بندی ها

ثبت رکورد ۷۴۸ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در نیروگاه شرکت دماوند

دماوند موتور محرکه پتروشیمی‌های فاز دو عسلویه
/ ثبت رکورد ۷۴۸ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در نیروگاه شرکت دماوند

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه گفت: از سال ۹۷ تاکنون روند تولید مجتمع دماوند انرژی عسلویه پایدار و بدون توقف بوده و با تولید بیش از ۱۵ محصول، نقش مهم و راهبردی در تولید و توسعه شرکت‌های مجتمع فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس داشته است.

به گزارش روابط عمومی، مهندس غلامرضا یعقوب‌زاده از نقش راهبردی و حیاتی دماوند در فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس گفت و اظهار داشت: دماوند به عنوان یکی از شرکت‌های یوتیلیتی متمرکز در منطقه، وظیفه تامین انرژی، خوراک و سرویس‌های جانبی بالغ بر ۲۸ مجتمع پتروشیمی منطقه را بر عهده دارد.مهندس یعقوب زاده با اشاره به اینکه مجتمع‌های پتروشیمی فاز دو منطقه پارس دارای گستردگی بیشتری نسبت به فاز اول است افزود: سه فاز شرکت دماوند در مساحتی به متراژ ۹۰ هکتار طراحی شده و هم اکنون فاز اول آن به بهره برداری کامل رسیده است.

وی با بیان اینکه پایداری و رشد تولید در اولویت و برنامه اصلی شرکت دماوند است افزود: ٧ میلیون ۴۸۷ هزار مترمکعب آب صنعتی، ۳ میلیون و ۶۸۴ هزار مترمکعب آب دمین، ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار مگاوات برق، ۳ میلیون و ۲۹۳ هزار تن بخار، ۵۳۶ میلیون و ۴۰۸ هزار مترمکعب نرمال اکسیژن، ۷۸ میلیون و ۶۵۶ هزار مترمکعب نرمال نیتروژن، ۸ میلیون و ۶۹۳ هزار مترمکعب نرمال هوای سرویس و ۱۹ میلیون و ۷۵۶ هزار مترمکعب نرمال هوای ابزار دقیق، از جمله تولیدات شرکت دماوند در ۸ ماهه نخست امسال است.

وی از تنوع بالای محصولات تولیدی در شرکت دماوند انرژی خبر داد و گفت: تولید بیش از ۱۵ محصول (به عنوان سرویس های جانبی) و خوراک پتروشیمی‌های فاز ۲ باعث شده که نقش دماوند در منطقه بسیار مهم و راهبردی باشد و پیداری تولید در این شرکت از اهمیت بالایی برخورد است.

یعقوب‌زاده از ثبت رکورد ۷۴۸ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در نیروگاه شرکت دماوند خبر داد و افزود: از سال ۹۷ تاکنون در نیروگاه دماوند روند تولید پایدار و بدون توقف بوده و تلاش کرده‌ایم که خللی در روند تولیدات شرکت‌های پتروشیمی فاز دو ایجاد نشود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم امکان از سرویس خارج کردن واحدهای عملیاتی این شرکت به دلیل نیاز مجتمع های تولیدی منطقه بصورت مستمر ، اورهال‌های دماوند مقطعی و در کنار تولید انجام می گردد و اورهال‌های دوره‌ای و از سرویس خارج کردن واحد های این شرکت نیازمند برنامه ریزی‌ دقیق و مدون است تا خللی در روند خدمات‌دهی اتفاق نیافتد.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه بیان کرد: پتروشیمی‌های سبلان، هنگام، کیمیای‌پارس‌خاورمیانه، مرجان، بوشهر، کاویان، مهر، مروارید، انتخاب، تخت جمشید و … از جمله شرکت‌هایی می باشند که هم اکنون از دماوند سرویس می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: هر سه فاز واحد آبگیر و آفسایت شرکت دماوند به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی با بیان اینکه اتصال نیروگاه برق دماوند به شبکه سراسری برق یکی از امتیازات ویژه این شرکت تامین کننده یوتیلیتی در منطقه است افزود: تولیدات برق نیروگاه دماوند نیاز کلیه شرکت‌های مستقر در فاز دو را تامین می کند و در صورت بروز مشکل ناخواسته در نیروگاه، با دریافت برق از شبکه مشکلی در تولید و پایداری شرکت ها ایجاد نمی شود.

مهندس یعقوب‌زاده گفت: دماوند در فصل تابستان ۱۰۰ مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق می‌کند و از طرفی ظرفیت انتقال ۵۰ مگاوات برق نیز به شرکت مبین دارد تا کمکی به پایداری برق در کشور و منطقه پارس داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دماوند در لیست شرکت‌های آلاینده صنعت در منطقه قرار ندارد افزود: واحد پساب شرکت، وظیفه تصفیه پساب‌های صنعتی پتروشیمی‌های فاز دو منطقه پارس را بر عهده داشته که نقش اساسی در حفظ محیط زیست منطقه دارد.

وی گفت: ۱۳ درصد فضای سبز با گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در فاز یک شرکت اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه دماوند دارای برند سبز در منطقه است افزود: مشارکت در بهسازی ایستگاه پایش محیطی عسلویه، آموزش محیط زیستی دریا برای صیادان، دریافت و تمدید گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ در حوزه محیط زیست و اقدام برای دریافت گواهی واحد خدماتی سبز نیز از جمله مهم ترین اقدامات شرکت در حوزه محیط زیست است.

یعقوب زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر احداث بویلر بازیافت سوم در مراحل پایانی است و با راه اندازی آن حدود 330 تن به ظرفیت تولید بخار اضافه شده که در پایداری شبکه بخار فاز 2 موثر است.

وی گفت: عملیات اجرایی 2 توربین در دست اقدام است که با تکمیل و راه اندازی آن ها، ظرفیت تولید برق این شرکت ۳۶۴ مگاوات افزایش می یابد.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه انسجام، همدلی و هماهنگی بخش های مختلف این شرکت، رمز موفقیت این شرکت دانست و افزود: عملیات اجرایی احداث ترین سوم واحد جداسازی هوا، فاز دوم تصفیه پساب و فاز جدید توسعه واحد تولید آب های صنعتی نیز از دیگر پروژه های در دست احداث شرکت است.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است