دسته بندی ها

دماوند در مسیر توسعه؛  بهره برداری از چندین طرح واحد آفسایت در آینده نزدیک

مهندس نادر شرفی با اشاره به اینکه شرکت دماوند در ۳ فاز طراحی شده و هم اکنون در دو بخش بهره برداری و پروژه فعال است افزود: واحد آفسایت شرکت دماوند وظیفه انتقال و توزیع برق، بخار، آب ، هوای فشرده، اکسیژن، نیتروژن، گاز سوخت و خوراک را از واحدهای تولیدی شرکت به سایر مجتمع های فاز دو را با ایجاد شبکه های گسترده ارتباطی برعهده دارد.

به گزارش روابط عمومی دکو؛ رییس ساختمان و نصب شرکت دماوند انرژی عسلویه اظهار داشت: شرکت دماوند به عنوان یوتیلیتی متمرکز واقع در منطقه پارس عسلویه وظیفه تولید و تامین خوراک بالغ بر ۲۷ مجتمع پتروشیمی واقع در فاز دو بر عهده دارد.

مهندس نادر شرفی با اشاره به اینکه شرکت دماوند در ۳ فاز طراحی شده و هم اکنون در دو بخش بهره برداری و پروژه فعال است افزود: واحد آفسایت شرکت دماوند وظیفه انتقال و توزیع برق، بخار، آب ، هوای فشرده، اکسیژن، نیتروژن، گاز سوخت و خوراک را از واحدهای تولیدی شرکت به سایر مجتمع های فاز دو را با ایجاد شبکه های گسترده ارتباطی برعهده دارد.

شرفی گفت: در حال حاضر سه فاز آفسایت دماوند از نظر قراردادی EPCC به ترتیب حدود ۷۰ ، ۱۳ و ۱۱ درصد پیشرفت دارند که فاز یک در مرحله بهره برداری و سایر فازها در دست اجراست و با توجه به نیاز سایر پتروشیمی ها به یوتیلیتی، توسعه و احداث خطوط انتقال، پایپرک ها، گالری های برق و … در نیمه غربی آفسایت فاز ۲ در دستور کار قرار دارد.

وی از احداث بالغ بر ۶ کیلومتر پایپرک های بتی و فلزی در فاز دو پتروشیمی خبر داد و افزود: همچنین بالغ بر ۵ کیلومتر گالری برق رسانی احداث و تاکنون ۷۱ کیلومتر کابل HV و ۱۵۳ کیلومتر MV و ۵۵ کیلومتر LV و ۲۰ کیلومتر فیبر نوری و ۱۵ کیلومتر کابل روشنایی اجراشده است.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون برق رسانی به مجتمع های مروارید، مرجان،کاویان، مهر، کیمیای پارس، مخازن سبز، هنگام، آرین متانول، پارس گلایگول،سبلان، تخت جمشید،پارک استایرن(پادجم ، انتخاب) ،بوشهر شمالی و واحد های هوای شماره یک و ۲، پساب و آبگیر انجام شده و برق رسانی به مجتمع های صدف و آپادانا و بوشهر جنوبی و واحد های FFPS2, 4 نیز در حال اجرا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: واحد تصفیه پساب های صنعتی و بهداشتی شامل سه فاز است که ترین یک فاز یک پساب شرکت دماوند با ظرفیت ۱۳۰ مترمکعب در ساعت فعال و عملیات اجرایی ترین ۲ به ظرفیت ۱۵۰ مترمکعب آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ساخت ۵ پست توزیع برق در شرکت دماوند انرژی عسلویه پیش بینی شده است افزود: پست های ۲، ۴ و ۵ در مرحله بهره برداری و سرویس است و پست شماره یک نیز با پیشرفت ۴۰ درصدی همراه است.

مهندس شرفی از پیشرفت ۹۵ درصدی ایستگاه پمپاژ شماره ۴ آتش نشانی با ظرفیت ۲۸ هزار و ۲۰۰ متر مکعب خبر داد و گفت: پست شماره یک با ظرفیت ۱۹ هزار ۸۰۰ مترمکعب در ساعت در مرحله بهره برداری و پست شماره دو نیز با ظرفیت ۱۶ هزار مترمکعب و پیشرفت ۴۰ درصدی همراه است که در سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی از اجرای ۲۸ کیلومتر شبکه ۳۰ اینچ آب آتش نشانی در فاز دو پتروشیمی منطقه پارس خبر داد و افزود: این خطوط پست های آتش نشانی را به هم متصل کرده و آب آتش نشانی مجتمع های فاز دو را تامین می کند.

شرفی خاطر نشان کرد: برای مواقع اضطرار و بحرانی یک خط ۳۰ اینچ، که توسط دو پمپ از دریا تغذیه می شود، پیش بینی شده است.

وی افزود: ایستگاه اصلی گاز شرکت دماوند ۳.۲ میلیون مترمکعب نرمال ظرفیت دارد که ۳ ترین آن در حال بهره برداری است. و در آینده ترین ۴ نیز در مدار قرار خواهد گرفت.

مدیر پروژه های ساختمان و نصب دماوند خاطر نشان کرد: در جهت حفظ پایداری تولید در سایر مجتمع های پتروشیمی منطقه پارس، خطوط ارتباطی به شرکت مبین انرژی خلیج فارس، دیگر یوتیلیتی متمرکز در عسلویه، متصل شده تا در مواقع ضروری و بحران خدمات دهی متوقف نشود.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی ساختمان ادمین این شرکت و بهره برداری از آن در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: ایستگاه آتش نشانی شماره دو در مرحله بهره برداری قرار داشته و عملیات اجرایی ایستگاه شماره یک نیز توسط پیمانکار به زودی آغاز می شود.

مهندس شرفی در خصوص آخرین وضعیت ساختمان کنترل مرکزی آفسایت شرکت گفت: پروژه احداث ساختمان با پیشرفت ۹۸ درصدی و احداث زیرساخت های لازم جهت ارسال سیگنال های مورد نیاز سیستم میترینگ با پیشرفت قابل قبولی در حال اجراست.

اشتراک گذاری

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است